Förkylningen klamrar sig fast


 Förkylningsbacillerna klamrar sig envist fast i min kropp och gör sitt bästa för att göra mitt liv obekvämt och jobbigt.

Men dom ska få det dom gör om dom vill besegra mig. Haha. Än så länge är jag i alla fall på benen. Hostar och ögonen rinner. Ser ut som en ledsen blodhund. Men jag har ingen feber och inga andra besvär.

Behövde lite färskvaror från affären. Men jag kan ju inte gå ut bland folk med en förkylning. Så jag fick beställa hemkörning från Ica. Beställde lite extra varor så det inte skulle kännas så onödigt slösigt med hemleverans igen. 

Upptäckte igår att en av mina blommor fått bladlöss. Så jag fick skynda mig att blanda ihop såpvatten att spruta med. Sprutade alla blommorna för säkerhets skull. Jag hoppas att jag får bort alla små inkräktare. Min svägerska fick kasta alla sina blommor en gång när hon hade fått bladlöss. En dyr och tråkig historia.

Om någon har något råd om hur man ska behandla blommor med bladlöss så lämna gärna en kommentar. Läste att om det gäller ull löss, som det gör i det här fallet, ska man nog kasta växten innan det sprider sig till de andra blommorna.

Man önskar ju att man hade gröna fingrar ibland och inte alltid kände sig som ett frågetecken.



Nej nu är det dags för en påtår, så nu loggar jag ut för den här gången.

Ha en bra dag nu alla som tittar in här på bloggen. KRAM

Kommentarer

  1. Förbaskade förkylning som du fått.
    Tur att du kan ringa hem varorna du saknade.
    Här är det gubben som har gröna fingrar och han säger att bekämpnings pinnar som finns att köpa hos blomsterhandlarna. Man ska även torka med sprit i fönsterspringor och på fönsterbrädorna där även ullössen kan finnas.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh, hälsa till din gubbe från mig och tacka så mycket för rådet.
    Kram på er.

    SvaraRadera
  3. du får käka massa apelsiner ..riven ingefära i hett vatten
    attans att blomman fått löss hoppas de inte sprids vidare ...
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie för tipsen.
      Hoppas det har gått bra med vovven.
      Håller tummarna för det.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning