Dimma

                                                                                                    Bild Sundsvallsbilder.com


Det är en dimmig morgon här. Dimman ligger tät över hustaken och över bergen.

Jag dricker mitt kaffe och funderar över saker i största allmänhet. 

T.ex över missvisande reklam. Som det alltid finns ett överflöd av. Just nu har Jysk reklam över sina låga priser. Upp till 60% rabatt på allt i butiken. Det låter ju bra. Men allra längst ner står det ett tillägg, som kanske inte alla ser. "Exclusive ordinarie lågprisvaror." 

Det betyder att alla varor Jysk anser alltid har låga priser inte omfattas av rabatten. Lurigt av dom. Eftersom det är låga priser på det mesta hos dom kan man ju undra om det verkligen är så många varor som är reade då?

Har ni sett Apoteksreklamen? Logga in, välj recept och klicka på hemleverans och få dina mediciner direkt i brevlådan. Vad bra tänkte jag. Så jag gjorde precis som man skulle. Valde att få min medicin hem direkt. Blev därför lite förvånad när jag fick en paketavi efter ett tag. Fick traska iväg till utlämningsstället för att få medicinen. Betydligt längre bort än apoteket.


Frågade när jag hämtade ut "paketet" (en liten burk) varför jag inte fått det i brevlådan som jag beställt. Fick till svar att det är brevbäraren som bestämmer vilka paket han levererar och vilka han delar ut avi för. Då jag protesterade och sa att så kan han ju inte göra. Då förstör han ju avtalet mellan Apotea och kunden. Fick jag till svar att det är alltid brevbäraren som har sista beslutet om postutdelningen.

Så beroende på vilken brevbärare ni har i ert område kan ni inte alltid lita på att saker fungerar som det var tänkt från början.

Man tycker ju att nu i Coronatider borde brevbärarna vara måna om att de som kan få sina paket direkt hem ska få det. Slippa stå och köa på utlämningsställen.

Ja sånt satt jag och funderade på här medans jag tittade ut på dimman. Som har börjat lätta lite tror jag. 

Hur ser dagen ut för er? Jag har som vanligt inga planer. Annat än mitt vanliga promenerande förståss. 



 Nu ska jag börja den här dagen. Ha en bra dag nu. Kram.


 

Kommentarer

  1. jo du det är mycket lurendrejeri där ute..jag har börjat välja early bird då kommer paket i brevlådan tidigt på morgonen..men den leveransen kanske inte finns på alla orter och det är ett tag sen ajg beställde från apotea så de kan ha tagit bort den leverantören kanske..ha ne bra onsdag hoppas dimman lättar under dagen ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis när jag var inne hos dig och läste din blogg var du inne hos mig samtidigt.
      "Great minds think alike" =)
      Dimman har lättat och jag ska ta min lilla promenad.
      Hoppas du har en fin dag.
      Kram

      Radera
  2. Visst har du comhem play?
    Har för mig att vi har samma.
    Iså fall kan jag tipsa om en bra serie som heter Yellowstone.
    Finns 3 säsonger. Så räcker ett tag när man inte har något annat att göra.
    Ha det bra i dimman. Men den har nog lättar nu.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Tack S. Alltid bra med tips som kan hjälpa till att fördriva tiden.
    Ska kolla in serien. Dimman lättade och jag tog en promenad.
    Så det hade du alldeles rätt i. Haha
    Kram

    SvaraRadera
  4. Reklam det är rena rama bullshit för det mesta tycker jag.
    Här har jobbats hela långa dagen, fast inte i dimma utan i solsken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ofta något lurt med reklam. =)
      Kram

      Radera
  5. Halloj i dimman! Här på ön har det knappt ljusnat idag! Näe det där finstilta är alltid lurigt och vilseledande...tröttsamt på riktigt!!! Hoppas din onsdag var fin och nu stänger Öland ner också....
    Inget bibliotek! Bara träffa familj och inte vara på köpcentra fram till 8 december! Jag får kackla med hönsen och leva på ägg - snart har jag fjädrar också ha ha!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har ju hovdamerna till sällskap. Bara du inte blir för lik högsta hönset.
      Så du får som hon, hållning som en gummianka. Haha
      Skämt åsido så driver den här coronan en till isolering även när samhället inte är helt ner stängt. Jag träffar knappt en människa nu för tiden tycker jag. =(
      Bara vänta, hålla ut och hoppas på ett vaccin.
      Kramar

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning