Mitt i natten

Kan inte sova, kl är snart 03.

Hann knappt blinka så var måndagen slut. Och tisdagen står på tur. 

Ändå gjorde jag inte alls så mycket i går. Hade beställt hem matvaror från Ica.


Väldigt bekvämt att handla på nätet på Ica.se tycker jag. Få allt hela vägen hem till dörren är så skönt. Slippa kånka och bära själv. Och slippa utsätta sig för risken av Corona smitta i onödan.

När det var avklarat fick jag för mig att jag skulle göra något med vitkålen jag hade liggande i kylen. Sagt och gjort, då tog jag och kokade en kålsoppa.


Det var evigheter sedan sist jag gjorde det. Eller åt kålsoppa, det var också evigheter sedan. Men den blev verkligen god och fick bli måndagens middag med ett par knäckebröds smörgåsar till. 

Kvällen tillbringade jag, med tända ljus i massor och varmt the och rostat bröd , framför en julfilm på tv. Jaja, jag vet att det är många veckor kvar till jul än. Men det var faktiskt riktigt mysigt. 

Idag ska jag ta mig en promenad. Kanske titta i skyltfönster. Jag ska inte handla någonting. Får nöja mig med fönstershopping tills "löningen" kommer nästa vecka. Men det kan vara mysigt att bara fönstershoppa också.

Sen får vi se om jag hittar på någonting annat när jag ändå är ute och rör på mig.

Det händer ju verkligen inte mycket här nu. Men det gör det väl knappast någon annanstans heller så här i virus tider. När det viktigaste är att försöka hålla sig frisk. 

Var rädda om er och om varandra. Ha en bra tisdag när ni vaknar. 

 Ha det bra på alla vis. KRAMAR

Kommentarer

  1. Bra att kunna beställa hem varor och få dem till dörren.
    Kålsoppa var evigheters evigheter sedan jag käkade.
    Hoppas du kunde somna om efter ditt blogginlägg nu.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somnade om i gryningen och sov till 9.
      Så några timmar blev det. Bättre än inget.
      Ha en bra tisdag nu.
      Kram

      Radera
  2. Kålsoppa är gott och passar bra när det är höstrusk och mörker. Då behöver man något värmande.
    Jag är inne i en gryt period f.n.
    Fiskgryta, köttgryta mm.
    Hoppas din tisdag varit bra.
    Kram S

    SvaraRadera
  3. Haft en bra men händelselös dag. Jag har inget att klaga på.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning