Sommardagar med höstkvällar

Det fina sommarvädret fortsätter. Men kvällarna är inte så långa längre. Det börjar mörkna mycket tidigare. Redan vid 21 är det kolsvart ute. Det är tyvärr ett hösttecken som jag inte kan trolla bort eller skylla på något annat. Jag vill inte ha höst än. Just nu är det somriga dagar med sol och värme. Men höstlika kvällar med mörker och faktiskt lite kyla.


 Det finns fortfarande mycket sommar kvar. Det blommar så vackert överallt. Både utomhus och inomhus.


Idag ska jag möta Fanny (barnbarn) nere på stan. Vi ska ha en mysig dag tillsammans med lite shopping och go fika någonstans. Sen ska hon följa med hem till mig och sova här. 


Det är bäst att jag börjar göra mig i ordning. Just nu känns mitt hår lika vildvuxet som blommorna på mitt köksbord. Inte lika vackert hår. Som en blombukett.

Ha en riktigt bra dag. Glöm inte bort att vara rädda om er och om varandra. KRAM        

Kommentarer

  1. Vad mysigt med en dag på stan med barnbarnet. Längtar efter att få göra sånt med vårt lilla barnbarn. Men hon är bara lite över året än. Så det dröjer länge än. Ha en jätte mysig dag med Fanny nu mormor.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Tiden går så fort så snart är ditt barnbarn redo för shopping med sin mormor.
      Fanny och jag har haft våra mysdagar nån gång varje månad sedan hon var 5.
      Bio, museum, bibblan, shopping, m.m. Finns mycket att hitta på.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas ni haft en toppendag på stan du och ditt barnbarn.
    Ha nu en lika fin kväll också.
    P.S. Vi är knasbollar som inte använder ac:n utan kör bara med våra takfläktar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Vi hade det super mysigt.
      Om det räcker med takfläktar så är väl det ok. Ni är väl vana vid värmen också.
      Ni har ju bott i värmen länge nu. =)
      Kram

      Radera
  3. låter som en bra tisdag hos dig ...mys mys mys
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt Blondie. Var en jättemysig tisdag.
      Vad kul att se dig på bloggen. Saknar dina inlägg redan.
      Hoppas allt är bra med dig.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning