Födelsedagsveckan är inledd

 



Vart tar dagarna vägen?  Man hinner bara säga fredag så är det måndag igen.
Helgen gick nog lite extra fort för att jag hade minsta barnbarnet, Alex, här.
Som vanligt hann vi med en massa lek och en massa mys.


Dessutom hade han packat med sig en hel hög med Skylanders gubbar.
Så nog hade vi mycket att leka med. 
Det blev hemskt tyst när han åkte hem igår eftermiddag. För tyst nästan.

Men nu är det som sagt var en ny dag och en helt ny vecka.
Födelsedagsveckan har börjat för mig.
Idag inleds den med att största barnbarnet fyller 15 år.

GRATTIS Viktor!!!!!
Sedan imorgon fortsätter det med att min svägerska och min bästa vän fyller år.
Sedan lugnar det ner sig lite, i alla fall några dagar. tills på söndag.
Då fyller nästa barnbarn i ordningen år. Fanny blir 13 år då.
Mycket firande blir det förståss under hela den här  födelsedagsveckan.

I helgen hade vi 29 grader och gassande sol här.
Var svårt att få det någorlunda svalt inomhus. Hjälpte inte ens att öppna upp fönstren på kvällen.
För det var inte ett dugg svalt ute fast solen gått ner och det var dessutom helt vindstilla.
Alex och jag hade båda mina fläktar i gång och så åt vi vattenmelon i mängder.

Den här veckan ska vi ha mellan 21-25 grader. Det passar mig bättre.
Särskilt med tanke på allt rännande det blir för mig den här veckan för att gratta alla som fyller år.
Men självklart blir det ju trevligt.

Jag hoppas att ni andra har en bra inledning på veckan.
Var riktigt rädda om er och om varandra.
KRAM






























Kommentarer

  1. trevligt med massa kalas..njut av den mer behaga värmen när det går ..ha en fin vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Ha en riktigt bra vecka du också.
      Kram

      Radera
  2. Mycket firande blir det när alla ska fylla år på en och samma gång ;-)
    Så skönt att värmen ligger kvar ändå fast ni får det lite svalare.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu är det en behaglig värme som man kan njuta av.
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen