På hemmaplan igen

Nu är jag hemma igen efter att ha varit ett par dagar hos min bror och hans fru. 

Vi har promenerat i skogen, strosat runt nere vid havet, ätit god mat och bara njutit av livet i största allmänhet. Det har varit så skönt och jag har verkligen laddat batterierna känner jag. 

Så nu är jag hemma och redo för vardagen igen. Vilket idag innebär att jag har tvättstugan. Inget spännande men nödvändigt. Imorgon ska jag träffa min dotter och till helgen har jag inget planerat. Får väl se vad som händer.

                                         Foto från Pinterest

Man märker att det börjar bli höst nu. Även fast vi fortfarande har soligt och fint så är vindarna betydligt svalare. På morgonen är det runt +10 och mitt på dagen kommer det upp i ca 16-18 grader. Så om ett par veckor till är sommaren bara ett ljuvligt minne.

Det blir en annorlunda höst. Utan alla vanliga aktiviteter. Inga kvällskurser, inga fritidsaktiviteter, inga konserter eller teaterföreställningar. Och det jag saknar mest, inga marknader. Men hela det här året har ju varit annorlunda. Så man klarar nog att göra om hösten till något bra också.

Men det är fortfarande en del härliga sensommardagar kvar att njuta av. 


Var rädda om er och om varandra. KRAM

Kommentarer

  1. Hösten är på väg även här. Med lägre dagstemperatur och det blir mörkt tidigare för varje dag. Skönt på sätt och vis tycker jag. Men jag tycker alla årstider har sina goda sidor.
    Ha en bra avslutning på veckan.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla årstider har sina sidor. Jag är ju född på hösten.
      Ett s.k. höstbarn som gillar hösten. Men har ändå lite svårt att
      släppa sommaren. =)
      Kram

      Radera
  2. Vi kommer säkert att klara hösten med. Nu när vi klarat av de föregående månaderna. Men vi får hoppas att allt kommer att gå tillbaka till det normala igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har fått förhållningsorder av min läkare att fortsätta
      att undvika platser med många personer året ut. I väntan på ett vaccin.
      Så jag ska bara handla tidiga morgnar när affären nyss öppnat eller online.
      Bör undvika att umgås med andra än den närmaste familjen osv.
      Han tror att det här kommer att pågå en bra bit in på nästa år också.
      Innan man sett att vaccineringen kommit igång och fungerar som den ska.
      I alla fall för oss i riskgrupperna.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning