Hemma igen

 Nu är jag hemma igen. Kom hem rätt så sent i går. Då orkade jag inte ens starta datorn. Men jag har haft ett par jättemysiga dagar hos min bror och svägerskan.

Umgicks, fikade, tog en sväng nere vid havet, åt en god middag på restaurangen där och promenerade sen hem och åt tårta och drack kaffe.

Sjöbodarna nere vid havet låg tysta på kvällen vid middagstiden. Ingen där tror jag.
 Här åt vi vår middag, fantastisk god och vällagad mat och dessutom en fantastisk utsikt över havet. Jag beställde in fläskfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Glömde nästan att fota maten, som vanligt. Hann äta lite innan jag kom ihåg.


Sallad till också men den hade jag redan ätit upp. Vanlig grönsallad med lite balsamico på bara. God den också. Drack en kall öl till. Blev ingen bild på den.

Sen gick vi den korta promenade hem till min bror och tog kaffe och tårta där.

Dom hade köpt en Prins William tårta. Choklad utanpå och pärongrädde inuti. Mumsigt gott. 

Igår hann vi med en liten utflykt runt trakten där dom bor. Blev så klart fika stopp. Och en glass slank ner också i solen och värmen. Vi har haft ett fantastiskt fint sommarväder. Det fina vädret fortsätter. Solen skiner idag också.

Men idag har jag, som vanligt på torsdagar, min tvättdag. Men det innebär ju att jag kan ta med ett korsord och en kopp kaffe ut till uteplatsen. Så kan jag sitta där och vänta på att maskinen blir färdig.

Kort sagt så blir det här en skön dag. Ha en riktigt skön dag ni också. Hur än ni fördriver den. Var rädda om er och om varandra.

 

Men glöm inte att man ska tillåta sig att njuta av livet också. KRAM.

Kommentarer

  1. oj så härligt du ser ut att ha haft de ....de där får du plocka fram i tanken i vinter och se fram emot nästa sommar..hade fint med tvättdagen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Dom bor så fint med så fin natur runt husknuten.
      Men långt från affärer och sånt. Dom har ju bil men annars skulle det vara svårt att bo så.
      Ha det fint
      Kram

      Radera
  2. Låter verkligen som toppendagar som du haft.
    Ser magiskt vackert ut vid havet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja havet är en utsikt jag aldrig tröttnar på.
      Har tänkt flytta ner till inre hamnen här så småningom.
      Måste bara stå i kö några år först.
      Men då får jag vakna till havsutsikten varje dag. =)
      Kram

      Radera
  3. Det är så sant att man ska komma ihåg att njuta av livet också. Vilka fina bilder. Är det på Måsen ni är och äter?
    Har varit där och tycker jag känner igen mig. En fin restaurang med ett bra läge.
    Nu börjar Ernst på tv. Ha det fortsatt bra.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det på Måsen i Stocka. Dom bor precis där i området nu.
      Hoppas allt är bra med er. Ha det bra.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning