Dricker kaffe i värmen

Det soliga varma vädret fortsätter. Just nu är det +23 i skuggan. Det ska bli upp emot +25 idag enligt prognosen. Det är såååå underbart. Hoppas det fortsätter så här länge än. Helst ända in i september. En s.k. brittsommar.

Inne  går fläktarna för fullt och persiennerna är fördragna mot solen. Försöker hålla det någorlunda svalt inomhus. Går inte att få något korsdrag för det är vindstilla ute. Den bästa fläkten av de två jag har är egentligen inte en fläkt. Det är en gammal luftrenare inköpt på Ikea för 100 år sedan. Den blåser rejält med kalluft. Och kyler ner ett rum väldigt snabbt. Den är så gammal att det inte säljs såna modeller längre. Men här fungerar den toppenbra år ut och år in.


Så här ser den gamla "trotjänaren" ut. Inte vacker men som sagt fungerar den jättebra.

Det blir inte mycket gjort här just nu. Går mellan uteplatsen och lägenheten. Tar en promenad varje dag. Men går inte så långt i värmen. Sitter hellre i skuggan och mår bra med mitt ständiga kaffe.


Det är tur att jag har ett parasoll att fälla upp när det blir för soligt och varmt.

Imorgon är det dags för veckans sista födelsedag. Då fyller Fanny år. (barnbarn) Så då blir det middag och tårta.......igen. Tredje födelsedagen den här veckan. Men sen blir det lugnt ända till slutet av september innan yngsta barnbarnet fyller.

Men idag är det bara jag och katten under mitt randiga parasoll, som sitter och filosoferar och njuter av livet. Med en kopp kaffe förståss.


Ha en härlig dag. Njut av livet och av sommaren. KRAM

Kommentarer

  1. Då är det verkligen bra kvalitutta på den luftrenaren om den är så gammal 😉.
    Ha en fortsatt fin dag i solen och skuggan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker komma ihåg när den köptes och tror att det var 17 år sedan.
      Så visst är det bra kvalitutta på den. Haha.
      Kram

      Radera
  2. Oj skicka över den där luftrenaren!! Här behövs den i stekande 30 grader :) Ja skönt på många sätt och vis men det går inte att göra så mycket...det blir mycket kaffe i skuggan här med...
    Kram på dig!
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffe eller is the är det som gäller för mig. Så himla varmt.
      Men jag klagar inte. Vill inte ha slut på sommaren än.
      Håller mig i skuggan så går det bra. =)
      Kram

      Radera
  3. Fnissar lite åt katten med kaffekoppen. Kvavt här idag.
    Hållit mig i skuggan. Dags för lite tv nu. Ha en skön lördagskväll.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det en rolig bild. =) Kvavt här med.
      Känns som att vara utomlands. Ha en skön söndag nu.
      Kram

      Radera
  4. oj vilken bra svalkande mojäng lyllos dig ...ni fick ju sommar lite senare upp vid er ..så härligt att den håller sig kvar..hade så skönt på med kaffet under parasollet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är superbra. Idag ska jag på kalas för barnbarnet.
      Blir nog fika i deras trädgård. En skön solig och fin söndag för sånt.
      Hoppas du har det fint också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning