En lugn fredag

En ny dag. Fredag, soligt och fint här. Idag ska jag tvätta, städa lite, plantera om ett par blommor och så ska jag gå till vår Ica  och köpa något fredags gott. Inte så värst mycket att göra. Så det blir nog en del tid över att bara slöa också.

Igår var jag iväg till Birsta med en kompis och handlade lite. Jag köpte en försenad födelsedagspresent till kompisen. Hon hade önskat sig klätterrosor till trädgården. Så jag köpte 2 stycken till henne på Plantagen. Sen åkte vi till Rusta som hade gardin rea. Fick tag på gardiner jag tyckte var fina till mina fönster. Ska se om det fungerar att överföra bilder idag.


Vad bra, det verkar fungera som det ska idag igen. Så ser gardinerna ut. Och med rabatten avdragen kostade dom bara 96,90 paret. Så jag blev både nöjd och glad.

Sen åkte vi en sväng till Ikea. Där hittade jag en korg till mina filtar.


Lite annat som fick följa med hem, doftljus och en bukett stora vita rosor.



Vi åt lunch på Ikea som öppnat restaurangen igen. Dom har börjat med ett nytt system för att undvika trängsel i Corona tider. Så när man kommer får man en plasttallrik som fungerar som bordsplacering. Olika färg beroende på hur många man är. Gul, röd eller blå. Vi fick blå för vi var 2. Sen har dom satt likadana färgmarkeringar på de bord man får sitta vid.

Kändes lite ovant men det var helt okej. Fast det hade väl varit enklare att bara ta bort vartannat bord. Som andra restauranger gör. 

Nu när det fungerar att överföra foton igen ska jag visa lite bilder från tisdag och onsdag tänkte jag.



Fannys och min goda middag i tisdags. Sushin var hennes och jag åt kycklingspett

Fruktsallad på kvällen med en massa olika frukt och bär och vispgrädde till. Den här bilden är från köket.se. Det var en liknande sallad vi åt. Men tog ingen bild på den.

Alex på fotbollsträningen för de minsta spelarna i onsdags eftermiddag.


Han var väldigt fokuserad och glad och väldigt väldigt svettig från topp till tå.

Ja det var bilderna som inte gick att överföra igår. Blev kanske lite väl mycket på en gång. Haha. Det hoppas jag ni står ut med.😀😀😀

Nu hoppas jag att ni får en trevlig helg. Njut av de soliga fina dagarna. Som jag hoppas håller i sig länge än. Var rädda om er och om varandra.

KRAM😉

Kommentarer

  1. Det är alltid roligt med foton. Kan inte bli för mycket. Fina gardiner. Och så billiga. Vilket fynd. Middagen såg riktigt god ut. Och kul att Alex börjat spela fotboll. Jag ska till Hudik idag och handla lite. Ha en bra dag med tvätt och annat. Drick mycket vatten i värmen.
    Trevlig helg.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Höll på att smälta bort när jag gick fram och tillbaka till affären.
      Helt vindstilla och +25 i skuggan, som inte gick att hitta just då.
      +33 i solen som gassade. Nu är jag hemma och ska byta om och tvätta av mig svetten.
      Ha ac:n på för fullt i bilen idag. För Hudik har nog samma väder som Sundsvall
      Kram

      Radera
  2. trevligt med lite bilder ...snygga gardiner hoppas de gör sig bra i ditt fina hem
    ja det är då bra kvavt ..men men ..tur de finns fläkt/ac och kalla duschar ...
    en fin fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Blondie. Så kul att se dig inne på bloggen. Jag saknar dina blogginlägg.
      Javisst är det då tur att man har fläkt och kalla duschar. Det blir mycket sånt
      här nu i den här värmen.
      Ha en riktigt fin helg nu du också.
      Kram

      Radera
  3. Låter som en mysig dag! Ja jag har också varit och ätit på Ikea i veckan, bra system med maten men känns lite märkligt dock men det är väl bara att vänja sig med det nya i dessa tider!
    Ha en glad lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Lördagen var riktigt varm och det utlovade regnet kom inte.
      Men annars var det en bra dag. Nu jobbar jag på att få en lika bra söndag.
      Ha det bra du också.
      Kram

      Radera
  4. Vilken härlig dag det blev och gardinerna var snygga.
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Hoppas ni har bra dagar med familjen.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning