Arbetsamt men trevligt blev det

Helgen har varit solig och varm.
Nu måndag morgon regnar det så klart.
Ägnade hela helgen åt att vara flytthjälp åt min bror.
Det känns i kroppen idag.

Det var varmt, runt 27-28 grader både lördag och söndag, lite för varmt att hålla på att kånka och bära.
Men vi tog små pauser då och då, bla för lunch.

En liten promenad nere vid havet blev också en paus.
Där man kunde njuta av den svalkande havsbrisen.




Dom bor så nära havet nu, bara en kort promenad.

Vi var inne i fiskeboden och köpte rökta räkor också.
Sååå himla gott och tog slut innan jag hann fota dom.

Ja det var alltså två tunga dagar, vi promenerade inte bara nere vid havet.
Men det var trevliga små stunder också som tur var.
Och nu får jag vila mig en dag eller två så går nog min värkande kropp tillbaka till normalläge.

Det regnar som sagt var idag.
En perfekt dag att bara vara inne och ta det lugnt.
Och det är precis vad jag ska göra idag.
Jag hoppas att ni har en bra måndag.
Att ni kan njuta av den nya veckan och att ni mår bra.

                                       KRAM

Kommentarer

  1. Så härligt för de att bo vid havet å mysigt att hälsa på de ..vatten miljön är som balsam för själen tycker jag ...visst är de drygt att kroppen är som den är ...å så pizza ..ååå så gott
    ha nu några avkopplande bra dagar å hoppas regnet snart slutar hos dig ..här är det sol i dag
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  2. Regnet har slutat och nu skiner solen igen. Lite växlande, ganska skönt efter hettan i helgen tycker jag. Jag tar det lugnt idag och småplockar lite hemma bara.
    Ha det bra du också Blondie.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad bra att flytten gick bra.
    Och att ni hade trevligt också.
    Fina bilder från havet.
    Känner igen mig. Har varit inne hos fiskaren själv.
    Tror jag vet var din bror bor nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förvånar mig inte att du känner igen dig. Det är ju fortfarande Hälsingland.
      Bara 2 mil från där dom bodde förut. Dina trakter fortfarande. =)
      Vackra trakter med både skog och hav.
      Kram

      Radera
  4. Pizza behövs när man flyttar! Och det låter som en skön helg trots lite slit o släp...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Titti kroppen blev lite tömd på energi men själen blev påfylld
      istället. Inte så dumt. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning