Vårlängtan

Varje år så här i Februari, drabbas jag av en sån vårlängtan. Då ligger snön som tjockast här.
Och våren känns så långt borta. Det verkar som om snöandet aldrig ska upphöra. Och jag är så trött på all snö, kylan och mörkret.

Då vaknar min vårlängtan på allvar. Längtan efter gräs, blommor och fågelsång.
Tänk en hel vitsippebacke full med blommor.
Finns det någon som inte tycker det är vackert?
Tänk att kunna ta sina strövtåg ut i skogen igen.
En skog som inte är helt igensnöad, som nu.
Att kunna gå och sätta sig på favoritstället vid bäcken
Och bäst av allt att få höra fågelsång från de blommande träden ute i trädgården igen.
Jag lääääängtar så efter alla små vårtecken.

Men idag snöar det, som vanligt och våren känns
långt bort. Suck.

Kommentarer

  1. Härligt att drömma sig bort och jag hoppas verkligen du får din vår snart .
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen