Varde ljus, nätet är tillbaka

Mina dataproblem är äntligen över, efter tre dagar.
Jag vet inte vad det berodde på och jag behöver inte veta heller. Huvudsaken är att det fungerar igen.
Glad för det är jag. 
Det kändes verkligen jobbigt att inte ha något nät.
Man är så van att använda sig av internet till allt möjligt, så utan känner man sig handikappad.
Jag ser på vissa tv kanaler via mitt wifi, lyssnar på musik, bloggar, sköter min ekonomi, har kontakt med vänner och bekanta, använder google dagligen, m.m.
Det är helt otroligt vad beroende av internet jag blivit. Nästan lite skrämmande. Jag tror det är likadant för de flesta.

Men nog om det nu. Idag är det Fredag. Av gammal vana så är fredagar mina städdagar. Då jag "stor städar" för att ha det extra fint till helgen. Så jag bara kan slappa och ta det lugnt hela helgen om jag vill. Jag vet andra som har sina egna fredagsvanor.
En tvättar varje fredags em. En köper alltid hämtmat på väg hem från jobbet varje fredag. Och så är det ju det där med fredagsmys som var och varannan alltid ska ha. Jag föredrar lördagsmys.

Men det är lustigt hur man kan hänga fast sina vanor vid en särskild veckodag.
Idag har jag alltså städdag, min mysdag är imorgon.
Då ska jag göra något gott med räkor till en bra film jag ska se. (Polar med Mads Mikkelsen)
På Söndag tittar jag ikapp de serier jag inte hunnit med under veckan. Det kan jag göra nu när mitt kära internet fungerar igen. Haha
Som den vanemänniska jag är måste jag ha en stor kopp kaffe nu innan städandet börjar. =)
Ha en härlig Fredag. Undrar just vad ni har för särskilt för er på fredagarna.

Kommentarer

  1. Fredagar vill man göra någonting extra till middagen oftast i alla fall. Lördagar brukar vi göra vår marknad.
    Ha en bra fredag och ett fungerande internet igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning