Fortfarande vårväder

 här fast det bara är februari.
Solen lyser in genom alla fönstren från morgon till em. Så idag åker mina rullgardiner upp.
Det blir skönt att kunna dra ner för fönstren om man skulle behöva, när det blir för soligt för att kunna se på tv tex.
Nästa vecka börjar skid VM och det vill jag verkligen se. 
Måste ju heja på vårat svenska skidlandslag.

Så idag står uppsättning av rullgardiner på "schemat"
Och en mysig fikastund med dottern efter det.
Till middag ska det bli en Fransk löksoppa.
Har tänkt göra den i några dagar men det har inte blivit av. Så idag ska det iallafall bli av. Gott med soppa och så enkelt att göra. Inte konstigt att det finns så många soppälskare.


Men nu är det först dags för en påtår, om jag ska vara noga så blir det tretår. Jag är en riktig kaffe tant jag minsann. Måste ha en plåtmage, så mycket kaffe som jag dricker.

Ha en riktigt skön Söndag nu. 






Kommentarer

  1. Jag ska också se så mycket som möjligt av skid vm. Har inte koll på vad det blir för tider. Löksoppa är en favorit. Har en soppdag i veckan här.
    Gott, lättlagat och billigt. Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Löksoppa var väldigt länge sedan jag åt. Hoppas dina rullgardiner är på plats nu så du kan se skidskyttet utan problem.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning