Våren är på väg

Det känns som om man väntar på en efterlängtad gäst som man inte sett på länge.
Som ska ta sig igenom landet innan den är framme här uppe hos oss.
Läste i Expressen att våren nu har kommit till sydligaste Sverige.
Dvs den meteorologiska våren, då det varit plusgrader 7 dygn i rad.
Men det väcker ju hoppet att vi kanske också kan få lite tidigare vår i år.
Kanske redan i mars istället för i slutet av april.

Solen skiner idag, som den gjort de senaste dagarna.
Men det är fortfarande minusgrader. -3 just nu.
Min svägerska ska komma och hämta mig om ett par timmar. Vi ska iväg och handla till min bror som fyller år på Måndag. Det lär väl som vanligt slinka med lite annat med hem också, som inte har ett dugg med brorsans födelsedag att göra. =)

Jag hoppas att ni har en bra Fredag, förhoppningsvis en solig också.

Kommentarer

  1. Jodå vi har en fin fredag här och jag önskar dig detsamma.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning