Svårt att kvickna till

Jag brukar vara morgonpigg, för det mesta.
Inte idag. Skulle gärna legat kvar i sängen lite till.
Men just den här Lördagen blir det ingen sovmorgon.
Jag har planer för dagen, roliga planer.

Jag ska ner på stan och titta på en utställning som mitt barnbarn Fanny medverkar i.
Det ska bli jätteroligt att se hennes skapelse.
Ska försöka att fota om det går.

Naturligtvis är gator och småvägar helt igensnöade.
Och ingen plog har varit här än.
Hoppas på att den kommer innan jag ska gå.
Annars blir det besvärligt att ta sig fram.
Ja,ja, det ordnar sig alltid på något vis.

Sedan ska jag hem och göra revbensspjäll till middag. Och resten av Lördagen ska jag bara slöa.
Ha en mysig Lördag ni också.

Kommentarer

  1. Hoppas det är plogat tills du ska ge dig iväg. Hoppas du kan knäppa några kort med.
    Ha en fin lördag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Glöm nu inte ordentliga halkskydd!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning