Mår lite bättre nu

Hade fint sällskap här i går.

Dotterns Jämthund Frost var här och försökte pigga upp mig med lite lek och mycket gos.
Vilket inte var lätt minsann med tanke på mitt nysande och snorande hela tiden.
Men lustigt nog så känner jag mig bättre idag.
Peppar,peppar, ta i trä.

Ska ändå ta det lugnt så jag inte förivrar mig.
Svägerskan var förbi med en bunt korsord till mig.
Så jag har sysselsättning. Har ingen läslust just nu.
Annars är just att läsa det bästa tidsfördrivet av alla.
Men nu blir det korsord och kaffe och lite musik på i bakgrunden. Det blir så bra så.

Ute lyser solen på den gnistrande snön så vackert.
Det är -12 grader. Och jag skulle gärna tagit en promenad. Men riktigt så mycket kraft har jag inte fått tillbaka än. Det får vänta någon dag till.
Men så här ser det ut utanför mitt fönster idag.
Min mobil har inte en särskilt bra kamera, tyvärr.
Det blir alltid lite suddiga bilder.

Nu är det dags att fixa något till lunch säger min knorrande mage.
Ha en riktigt bra Onsdag nu.


Kommentarer

  1. Så skönt att du känner dig bättre igen. Korsord är kul om dom inte är allt för kluriga.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken stilig jämte. Jagar dom med den? Bra att du kryar på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Javisst är han fin. =) Dom jagar både med den och sin andra hund. En tik som är en blandning av jämthund och sibirisk laika.
      Hon är väldigt fin hon också. Duktiga älghundar båda två. Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning