Blev klippt till slut


Fick fina blommor igår, vackra lila tulpaner.
Av min dotter som kom hit 6 timmar senare än vi bestämt. Hon hade dubbelbokat sig. Eller egentligen trippelbokat, om man räknar med mig.

Samtidigt som hon skulle varit här hade hon bokat in 2 olika möten. Så hon fick trixa lite men lyckades fixa det. Det är det som kallas för stresshjärna.
Efter mötena var det dags att hämta barnen från förskola och skola. Sen kom hon hit, klippte mig och drack lite kaffe. Innan hon stressade vidare för att hämta sin man, handla, skynda hem och fixa middag.

Jag blir helt slut bara av att tänka på hur deras dagar ser ut. Och rejält orolig ibland. Vet ju hur förödande stress kan vara. Men man kan inte styra sina vuxna barn. Tyvärr. Även om man skulle vilja göra det emellanåt.

Här är det gråmulet idag. Väntar på snön som ska komma. Ska ta mig iväg och handla lite. Skåpen ser lite trista och tomma ut och behöver fyllas på.
Så nu ger jag mig iväg ut i den gråa vintermorgonen.




Kommentarer

  1. Oj, hur nervös hade du hunnit blivit när det gått 6 timmar. Ja, våra barn lever i ett stresshjul för att hinna med allt dom har inbokat i sina agendor.
    Ha en bra fredag
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen