Väntan känns lång

Sitter och väntar och väntar och väntar och väntar.
Hade bestämt tid för 1 1/2 timme sedan.
Min "frissa" skulle komma och klippa mig nu på morgonen. Det behövs verkligen.
Men varken frissa eller sax är här ännu.
Jag har försökt nå henne med mobilen men får inget svar. Hon borde väl smsa om hon fått förhinder.
Jag hoppas verkligen att det inte hänt något.
"Frissan" i fråga är min dotter. Eftersom jag vet vilken s.k. tidsoptimist hon brukar vara försöker jag att hålla mig lugn. Att inte vara otålig.
Men självklart blir jag otålig ändå. Ska hon komma snart eller???????
Tiden sniglar sig fram. Och jag fortsätter att vänta.

Kommentarer

  1. Nu ska jag inte jag upp dig men klart man undrar vad som hänt. Men hon kommer nog snart och kanske glömt sin mobil hemma.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning