Jag bara undrar

Det här är min älskade dotter, Izabelle.
Hon är gift, 3 barns mamma. Arbetar heltid som lärare. Är även skolans skyddsombud och It ansvarig samt förstelärare, med lite mer ansvar. Förutom det studerar hon på heltid, en 3-årig distansutbildning till Speciallärare. Privat har hon förutom man och barn och ett hem att sköta även tid att gå på gym. Kl 5 på morgonen så hon hinner före jobbet. Hon tar sig även tid att träna familjens jakthundar, se till att familjens båda katter och söta kanin har det bra.
Och hon engagerar sig i barnens fritidsaktiviteter.
Dessutom har hon många fina vänner som hon hinner ägna tid åt, mest på helgerna.

Varför skriver jag om henne nu då?
Jo, som mamma blir jag lite orolig, ärligt talat MYCKET orolig, att hon tar på sig för mycket.
Så hon riskerar att gå in i väggen. När hon var liten och tog på sig för mycket kunde jag som mamma gå in och bromsa upp när det behövdes. Men det går inte att styra sina vuxna barn. Man kan bara se på, försöka komma med goda råd och oroa sig.

Om jag försökte att klara av ens hälften av allt hon gör skulle jag ligga avsvimmad av utmattning.
Så det är ju inte konstigt att jag oroar mig.
Är det tiden som förvandlar människor till dessa multi tasking varelser? Måste man bli sån för att hänga med? Har ni andra likadant med era vuxna barn? 
Lever dom också i stressens värld?
Jag bara undrar.

Kommentarer

  1. Kan nog hålla med dig att dagens ungdom lever ett så stressat liv i våra ögon sett och det kan inte vara bra alls.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Min son är också en högpresterande ung man. Jobbar från tidigt till sent. Och har affärsresor ganska ofta. Fru och två barn hemma. Man kan bara hoppas att äktenskapet orkar med påfrestningarna.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jag själv som ställde till det med en gammal blogg jag inte använt på evigheter.

      Radera
  4. Min systerdotter drabbades av utbrändhet. Det var en lång väg tillbaka
    Förstår din oro för din vackra dotter. Håller tummar för er båda. Kram E

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen