Nu är det fredag


 Ja nu är det äntligen fredag. Solen har börjat stiga upp bakom bergen och det är ett par minusgrader just nu. -2 för att vara exakt.

Förkylningen känns lite bättre. Peppar, peppar, ta i trä. Man ska inte utmana ödet. Tror man att man är bättre kan det ibland tvärtom bli sämre igen. Men lite försiktigt optimistisk kan jag nog vara.

Vad roar man sig med när man sitter helt ensam dag efter dag? Isolering går ju ut på att vara ensam. Ja jag städar ovanligt mycket. Vare sig det behövs eller inte. Och jag har tittat mig igenom ett par serier på Viaplay. Igår slog jag in de första julklapparna. Hade bara köpt några stycken. Julpapperet som blev över förra året räckte precis.

Och på något sätt går dagarna, en efter en. Tills det har gått en vecka igen.


Man har inte så mycket att skriva om när man sitter isolerad och inte ens kan gå utanför dörren. Men jag kikar in ändå här på bloggen för att kolla era bloggar. Och för att ge ett litet livstecken ifrån mig.

Jag hoppas att ni alla har det bra. Och att ni är rädda om er och om varandra. Självklart önskar jag er en Trevlig helg. KRAMAR 

Kommentarer

  1. Det händer ju saker fast man inte kommer utanför dörren.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja men det känns lite som samma samma.
    Skulle gärna tagit en liten promenad och fått andas frisk luft.
    Och fått något annat än hemmets fyra väggar runt mig.
    Men nästa vecka kan jag nog gå ut igen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så klart man blir uttråkad av att sitta hemma ensam en längre tid.
    Och det kan ju inte hända så mycket när man är isolerad.
    Men snart är du frisk och ute och går i backarna på söder igen.
    Kram S

    SvaraRadera
  4. Tack S. Ja det var ju en hel månad som hela familjen var isolerade i sina hem. Och nu blir det ett par veckor till.
    Tur jag har katten att prata med. Hon är nog ganska trött på mitt surrande nu. Haha
    Ha en trevlig helg nu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. tur att du kan fejstajma med dina nära å kära ...kanske spela yatzy tillsammans...bara ställa upp mobben så man ser när man slår sina egna tärningar ..man får vara påhittig ..även frågesport och fika ihop går ju ..hade så bra det går

    SvaraRadera
  6. Tack Blondie. Du är alltid så bra på att komma på bra idéer.
    Ha det bra nu. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning