Fredag den 13:e


 Idag är det den s.k. otursdagen fredag den 13:e. 👻👻👻 Booohooo!!!!

När jag och mina vänner var tonåringar samlades vi alltid och tittade på olika skräckfilmer den här kvällen. På gamla hederliga video filmer. Vi älskade att skrämmas och att bli skrämda. 😱

Men nu för tiden tittar jag aldrig på skräckfilmer. Avskyr såna. Kan möjligtvis se någon rysare på sin höjd. Man blir klokare med åldern, haha.

Jag tror att fredag den 13:e är något som engagerar ungdomar som vill ha kul. Kanhända också extremt skrockfulla personer.

Läste någonstans att skrocket om fredag 13:e kommer från att de var 13 runt bordet vid Jesus sista måltid och att han sen blev korsfäst på en fredag. 

För mig är det en vanlig fredag. Väldigt grått ute och regnet hänger i luften. Jag har som vanligt inga planer för dagen eller för helgen. Dottern med familj är så gott som friska igen. Så jag hoppas att jag kanske får träffa dom under helgen. Saknar mina barnbarn jättemycket efter de här veckorna.

Vad har ni planerat? Vad gör ni på er lediga tid? Nu när man inte kan gå ut eller umgås i större grupper får man hitta på egna saker att roa sig med. Jag brukar ha lite svårt att hitta på saker att göra. Därför undrar jag vad ni andra gör. 

Kul att få höra hur andra lever under Corona tider.

Jag hoppas ni har en bra fredag och en trevlig helg. Var rädda om er. KRAMAR



Kommentarer

  1. Morn morn ...eller go förmiddag ..klockan är redan 11 här ser jag ..här blir det bädda rent ..plocka å fixa lite med tvätt samt passa vovven som står på dagens agenda ...just ja panta och slänga reklam ska jag försöka få in oxå..hoppas du får träffa dina nära å kära i helgen ..
    hade fint å trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Blondie. Jag får äntligen träffa mina barnbarn och dottern på
      söndag igen. Ska bli så kul efter en hel månads isolering.
      Jag hoppas du har en finfin helg också.
      Kram

      Radera
  2. Har försökt kommentera två gånger nu. Men när jag ska publicera försvinner kommentaren.
    Minns inte vad jag skrev.
    Men det spelar mindre roll.
    Ville egentligen bara önska dig en trevlig helg.
    Kram kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland krånglar Blogger verkligen så man blir galen.
      Men snällt av dig att inte ge upp i alla fall.
      Och tack för hälsningen S.
      Ha en trevlig helg du också.
      Kram

      Radera
  3. Har jobbat idag och inte några dumheter inträffade fast det är fredagen den 13.
    Nu ska jag bara slappa vid tv:n och se idol.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slappade också vid tv:n och kollade på Idol, som vanligt på
      fredagskvällarna.
      Jag önskar er en trevlig helg nu.
      Kram

      Radera
  4. Du undrade hur våra liv ser ut i corona tider. Hur vi får tiden att gå. Förvånansvärt likt ditt liv faktiskt. Promenerar läser, sitter vid datorn eller tv. Är mestadels ensam. Och går nästan aldrig på restaurang eller fik. Åker inte buss heller.
    Vissa dagar är ok andra är urtråkigt. Tack för en bra blogg. Läser den alltid. Känns nästan som om vi är bekanta.
    Ha en bra helg.
    Hälsningar Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Maggan så är det med de bloggar jag alltid läser också.
      Till slut känns det nästan som om man känner personen bakom bloggen.
      Fast man egentligen inte alls gör det och aldrig har träffats.
      Och vissa likheter hittar man mellan sig själv och olika bloggare också.
      Kul att du tycker om min blogg fast jag ibland tycker att den är tråkig.
      För det händer ju inte så mycket här. Bara vardagslunk.
      Har du någon blogg? Lämna gärna en länk iså fall. Så jag kan kolla in den.
      Om du vill förståss. Fortsätt gärna att vara en av mina läsare det uppskattar jag.
      Och tack för din snälla kommentar.
      Ha det bra nu Maggan.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning