Dagarna går snabbt förbi

 

Det har blivit fredag. Torsdagen försvann snabbt förbi. Men det var en bra dag. 

Jag var ute och promenerade i höststormen. Inte en skön upplevelse kan jag säga. Men skönt att få röra lite på sig i alla fall. Det känns alltid skönt efteråt tycker jag.

Sedan fixade jag till en blåbärspaj som jag tyvärr inte orkade smaka på efter middagen. Men då finns den ju kvar att äta ikväll istället. Med lite vaniljsås till.


Någon förrådsrensning blev det inte som jag hade tänkt. Lusten försvann på e.m. Så det blir något att ägna helgen åt i stället.

I morse kom killen som plogar här på vintern och satte ut orangea pinnar runt hela tomten. Han gör det för att veta var tomtgränserna går under snön sen.


Jag tror inte att han varit ute så tidigt med sina gränspinnar förut. Oftast blir det i slutet av november. Kanske har han information om väderomslag som jag inte har. Så det är nog säkrast att jag fixar det jag ska med ute förrådet i helgen. Innan vi plötsligt får snö här.

Fast han kanske bara ville vara ute i riktigt god tid med sin planering det här året.

Familjen är fortfarande förkylda i olika stadier. Så jag har inte träffat dom på en vecka nu. Vi kommer inte träffas förrän dom alla är friska och har varit det i några dagar. Den här förkylningen verkar ta om när man tror man är frisk. Så det gäller att avvakta ett tag innan man vet att det är över. 

Saknar dom förståss. Mest saknar jag mina barnbarn. Min brors familj har också dragits med höstförkylningar. Så dom har jag inte heller träffat på 10 dagar nu.

Sitter här som en frisk liten ensam ö i ett hav av förkylningar. Haha. Men visst är det skönt att jag inte har blivit smittad av någon. Har klarat mig och hoppas fortsätta med det så länge jag bara kan.

Dags för lite nybryggt kaffe, här på min lilla ö. Och sedan får fredagen bli som den blir. 

Bara kaffet är starkt och varmt så ordnar sig allt annat också. 😂😂😂

Ha en riktigt trevlig helg nu alla som tittar in här på bloggen.

Var rädda om er och om varandra. Kom ihåg att man kan ha trevligt även fast man är extra försiktig och håller avstånd och tvättar händerna. Och gör allt som kan hjälpa oss att undvika covid-19.

KRAM KRAM KRAM

Kommentarer

  1. Den pajen såg god ut. Fast jag skulle haft vaniljglass till.
    Bra att du lyckas hålla dig frisk när resten av familjen är förkylda. Förstår att du saknar barnbarnen.
    Men ha en mysig helg ändå.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Jag är lite trött på glass just nu. Men visst är det också gott till paj.
      Ha en mysig helg du också.
      Kram

      Radera
  2. Förstår om du saknar dina nära och kära. Men det bästa är nog att vänta ut alla förkylningar.
    Din paj såg mycket smarrig ut. Ha en fin fredagskväll nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Ha en mysig fredag kväll ni också.
      Kram

      Radera
  3. ååå paj ...så gott ..hoppas lusten att fixa infinner sig i helgen för dig så du får ordning i förrådet
    hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du tänka dig att energin kom redan fredag em.
      Så nu är det fixat och klart. =)
      Ha det super fint nu.
      Kram

      Radera
  4. Må gott på din lilla ö och håll dig borta från baciller! Förrådet finns kvar, jag lovar :) Paj är alltid gott...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag undviker baciller så gott det går.
      Hoppas ni får vara friska också.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning