Dags igen.

Då var det dags igen. För en sömnlös natt. Får såna nätter ibland .Men jag har ingen aning om varför. Och inget hjälper. Det är bara att härda ut och hoppas på att sömnen ska infinna sig snart.


Vad ska man göra mitt i natten när alla andra lyckliga människor ligger och sover? Man kan ju inte ringa och prata med någon tills man blir trött. Och på tv visar dom samma gamla trista repriser om och om igen. Inget jag kan slappna av till.

Jag sitter vid datorn, som ni märker. Och hoppas att det ska göra min hjärna sömnig. En av mina grannar brukar också drabbas av sömnlöshet ibland. Då går hon ut och promenerar. Det är det enda som hjälper för henne. Men jag skulle aldrig våga mig ut ensam mitt i natten.

Nu är klockan 4. Tidningsbudet var nyss här med grannens morgontidning. Inget jag är särskilt intresserad av. Annars kunde jag låna den. För hon läser den inte på flera timmar än. 

Ja tur i oturen är i alla fall att jag inte behöver iväg till ett jobb. Som man måste orka klara av en hel dag trots en lååång natt. Och att jag har passerat åldern då man behövde sova sin skönhetssömn. Ingen sömn i världen kan göra något åt utseendet när man passerat 60. Haha



Nu ska jag gå tillbaka till sängen och göra ett nytt försök att få ett par timmars sömn. 

Jag hoppas att ni sover skönt. Och att ni får en bra tisdag nu.

Godnatt. Kram.

Kommentarer

  1. Har sovit lite sisådär i natt jag med. Är så himla lättväckt och det var strömavbrott två gånger i natt, och eftersom jag hade telefonen på laddning i sovrummet plinga den till båda gångerna strömmen bröts. Hoppas du fått lite sömn nu på morgonen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick sova 4 timmar. Mellan kl 5 och 9. Bättre än inget men alldeles för lite.
      Kom på att det var fullmåne. Tror det kanske beror på det. Det är ett vanligt problem.
      Att många har svårare att sova när det är fullmåne.
      Men nu ska jag kämpa mig igenom den här dagen utan att ta tupplurar.
      Annars blir det väl ingen sömn i natt heller.
      Kram

      Radera
  2. Hoppas du får sova natten som kommer.
    En natts förlorad sömn kan man väl klara
    Men blir det fler blir det värre.
    Sov gott och vakna pigg igen.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack S. Jag har sovit bra och vaknade någorlunda pigg. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning