November


 Den 1:a november idag. Riktigt grå och tung höst. Det blir stadigt svalare dag för dag. Och även soliga dagar känner man kylan i luften. Men det är ändå en vacker årstid med alla färger. Naturen går in i viloläge och förbereder sig för vintern. Bara 4 veckor kvar till 1:a advent. Och då brukar vintern ha kommit här.

Tiden bara rusar förbi. Lika snabbt som alltid. Det gäller att ta vara på tiden och göra saker som får en att må bra.

Jag har haft en lugn och skön lördag. Inte gjort något särskilt. Bara njutit av lugnet och samlat på mig ny energi. Så idag ska jag ta mig en promenad och få andas lite av den där härliga kalla, höga, klara höstluften.

Sen får jag se vad jag hittar på i eftermiddag. Vad som dyker upp i min hjärna. Vad jag får lust att göra. Det finns alltid olika projekt som väntar på att bli gjorda.

Jag hoppas ni har en skön söndag. Den första i november. Var rädda om er.


                                                                     KRAMAR

Kommentarer

  1. ÅÅ dela med dig av projekten som behöver bli gjorda ...för här är det stiltje på att ta tag i saker
    gått i ide här tror jag ....ja hösten är fin med sina färger ...men bara solen ville lysa oxå så vore jag super nöjd ..ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev svar till dig. Men det kom en annan kommentar emellan tydligen.
      Svaret står alltså nedanför HWITs kommentar.
      Kram

      Radera
  2. Ja jösses denna tid...redan 1:a november. Kanske inte årets roligaste månad...
    Projekt är bra att ha och sen gör man dom bara när man har lust :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag har en massa foton som ska sorteras och sättas in i album. Sen har jag bilder jag ska rama in. Jag funderar på att sy en kjol av ett par gamla byxor. Och så ska jag rensa i förrådet och se vad jag kan ge bort och vad som kan kastas
    Det är några av alla eventuella projekt jag ska ta tag i när andan faller på.
    Ha det fint.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har inte skrivit nåt i min blogg på flera år, men är lite kul att gå in och kolla ibland vilka som finns kvar här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen länge sedan. Funderat på att ta upp bloggandet igen?
      Låt mig veta i så fall så jag kan följa dig.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning