Vilket väder vi haft den senaste tiden.
Det har gått från snöande och minusgrader, till plusgrader och regn.
Sen tillbaka till minusgrader igen, som det är nu.
Så det är riktigt isigt ute och idag ska det komma mer snö.
Tur att man har ordentligt på fötterna när man ska ut
Men idag ska jag faktiskt inte ut någonstans.
Idag har jag tvätt och städdag.
 Man måste ju göra såna sysslor också.
Mer eller mindre motvilligt, beroende på energi och humör.
Men det tar ju bara några timmar så är man klar.
Då kan man sparka av sig tofflorna och slå sig ner med en kopp kaffe.
Och bara njuta av sitt nystädade, väldoftande hem.

Sedan på eftermiddagen kommer mitt barnbarn hit.
Hon kom varje em utom Måndagar förut.
Men nu har schemat ändrats, så nu blir det bara två dagar i veckan, Tisdagar och Onsdagar.
Dom em hon kommer är så mysiga och dom vill jag verkligen ta vara på.
Det blir mellis, läxläsning(om hon har några) och så brukar vi hinna med att spela något spel och att prata och skratta mycket.
Dyrbara stunder som bevaras i våra minnen.

Till middag ska jag göra lax.
 Snabblagad mat är det som gäller den här veckan.
Lax med ris och sås och lite kokt broccoli ska det bli.

Imorgon vet jag inte vad jag ska hitta på.
Det är min enda helt fria dag den här veckan.
Men imorgon är imorgon och nu är det dags att ta itu med den här dagen.
Mot städskåpet!

Ha en bra dag. =)
 
 

Kommentarer

  1. Ska faktiskt köra lite med snabeldraken här också.
    Ha en bra dag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning