Vilken ledig dag

Jag har inte varit stilla många minuter.
Hittade plötsligt massor av saker som behövde göras.
Glömde totalt bort det där med att koppla av.
Glömde nästan bort att äta lunch också.
Nu känner jag mig ganska slutkörd.
Men nu ska jag göra lite mellis till barnbarnet bara.
Varm choklad och rostat bröd blir det.
Det blir en enkel grönsaksgratäng till middag idag.
Som sköter sig själv i ugnen.
Lök, paprika, champinjoner, spenat, ägg, keso och lite saffran.(lite chili om man vill)
Ingredienserna hackas och steks och blandas ihop med keso och ägg och kryddor efter smak.
Ner i en gratängform och in i ugn 200grader i ca 30minuter. (tills äggstanningen stelnat)
Hittade receptet en gång i tidningen Må Bra.
Har använt det och även varierat det många gånger sedan dess.
 Jättegott blir det och kan serveras med skinka, kyckling eller fisk.
Ja så gott som vad som helst man är sugen på.
Det bästa för mig är att jag kommer att ha rester kvar att värma imorgon.
För imorgon ska jag ha en heldag på stan med min svägerska.
Och vet att jag kommer vara trött när jag kommer hem och tacksam att slippa laga mat.

Ikväll är det soffhäng som gäller.
Vilket innebär att slöa i soffan framför något program på tv.
Efter den här "lediga dagen" orkar jag inget annat.

 
 

Kommentarer

  1. Det tar på krafterna att inte ha en ledig dag. Gratängen lärt väldigt smarrig. Ha en skön kväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning