Bra humör i julhandeln


Igår handlade jag lite kompletterande matvaror inför julhelgen.
Det var många som var ute i samma ärende som jag.
Det var så mycket folk överallt att det tog dubbelt så lång tid som vanligt att handla.
Men trots trängseln var kunderna väldigt glada och trevliga.
Man tog hänsyn till varandra, pratade och skrattade, medans man trängdes i de trånga gångarna bland alla matvaror.
Så det gick riktigt bra att handla trots allt.
Får hoppas att det är samma trevliga humör ute i gallerian på torsdag, när jag ska handla sista julklappen.
Har bara en enda klapp kvar att köpa.
Men inte en aning om vad jag ska köpa.
Får gå runt och titta och se vad jag hittar.

Jag är lite mörbultad idag och har ont i kroppen.
Inte efter handlandet men jag halkade på en isfläck jag inte såg under snön igår kväll.
Jag hade tur att jag bara blev lite mörbultad, det kunde gått värre.
Kravlade mig upp med viss möda och stapplade hem.
Så idag har jag gett mig själv order att ta en vilodag.

Hoppas att ni också har en bra dag nu. =)
 
 

Kommentarer

  1. Ja det brukar vara knökat i affärerna nu innan jul. Men som du skriver är alla mer tillmötesgående nu än annars. Tur att du inte bröt något när du slog omkull. Hade du inte bråddarna på ?
    Ha en bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jo, hade broddarna på men lyckades halka ändå. På vissa ställen är isen så tjock och hård att broddarna inte får riktigt fäste.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning