Hemlängtan

Nu är jag inne på dag 5 här.
6 nätter och 5 dagar hittills som djur och husvakt hos min dotter.
De första dagarna njöt jag av friden och stillheten här
Och av hundpromenaderna trots snön och kylan.
Men nu börjar det att krypa i kroppen.
Längtar hem till min lyhörda lägenhet igen.
Det jag saknar mest är att gå omkring bland mina egna grejer.
På något sätt har man alltid något att göra när man är hemma hos sig själv.
Borta kan man inte sysselsätta sig på samma sätt.
Man kan ju inte gå och småplocka bland andras saker, som man gör hemma när man inte har något annat att göra.
Bara några dagar kvar nu som ska gå förbi innan jag är hemma igen.
På Lördag kväll kommer familjen hem, på Söndag firar vi jul och den kvällen kommer jag hem igen.
Ska bli så skönt att strosa omkring hemma och att få krypa ner i min egen säng igen. 
Hem ljuva hem. Även om det är en liten vindsvåning på söder som är hemmet. =)

Kommentarer

  1. Borta bra men hemma bäst, det stämmer det. Men dagarna går snabbt och snart är det söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning