Stillsam dag

Nu är jag ensam hemma hos min dotter.
Nästan ensam, jag har ju sällskap av alla djuren.
Det snöar och är grått ute och det känns lite ensamt att gå omkring i det här stora huset själv.
Men jag har ju saker att sysselsätta mig med också.
Idag ska jag slå in en hel hög julklappar.
Och det tar ju sin lilla tid.
Iallafall om man ska få till det snyggt, vilket inte alls är min starka sida.
Men man gör ju så gott man kan. =)
Förutom det ska jag njuta av friden, istället för att känna mig ensam.
Det är alldeles, alldeles tyst och stilla här.
Vilken skillnad att bo i hus mot att bo i lägenhet där man hör grannarna så gott som hela tiden.
Det ska bli en bra Lördag det här.
Jag hoppas att ni har en bra Lördag också, vart än i världen ni befinner er.

Kommentarer

  1. Visst är det en stor skillnad att bo i hus än i en lägenhet. Vet att vi tyckte det var så mycket ljud när vi flyttade till lägenhet. Ha en fin lördagskväll med alla dina djur och julpaket.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen