Äntligen säger jag

Äntligen är den här, den första riktiga vintermånaden.
Och viktigast av allt Julmånaden.
Jag älskar allt julpynt överallt vart än man går och julmusiken som spelas i affärerna.
Jag älskar att pyssla, slå in paket och göra julförberedelser.
Varje år testar jag något nytt på julbordet och även på godisbordet.
I år ska jag bland annat som sagt var göra vildsvinsskinka.
För övrigt får vi se vad det blir för godsaker.
Funderar på att göra saffransbollar som jag hittade recept på hos Zeinas kitchen. (Hon finns i min blogglista i högerspalten här.)
Ser jättegoda ut, eller hur? Och det behövs bara tre ingredienser till dom.
En burk kondenserad mjölk, 200g kokos och en påse saffran.
Allt kokas ihop till en smet som får svalna och sedan rullas till bollar som rullas i lite mer kokos.
Går bra att frysa in också.
Hon har många bra recept Zeina.
Kika in på hennes blogg så får ni se.

Nu ska jag packa en liten övernattningsväska.
Jag ska nämligen sova hos dottern i natt.
Har planerat lite extra mys med henne och alla barnen.
Men imorgon är jag tillbaka hemma igen och då "ses" vi som vanligt.
Ha en skön 1:a December. =)
  




Kommentarer

  1. Mums så gott dom där saffransbollarna lät.Tack för tipset och ha en mysig fredagskväll.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning