Tredje advent

Tredje advent och bara en vecka kvar till julafton.
Vi har -9 grader och sol idag.
Riktigt vackert vinterväder med snön som gnistrar i solen.

Jag kopplar av på ett annat sätt när jag är här.
Tror det kan bero på tystnaden omkring mig.
Trots alla husdjuren.
Igår kväll gjorde jag en brasa och bara satt och myste.
Heter det så, myste? Eller säger man mös???
Strunt samma, ni förstår ju vad jag menar.
Hade en skön kväll iallafall.

Planerar att ha en skön Söndag och bara småpyssla lite här i huset.
Imorgon ska jag ut och handla mat.
Sen får jag se hur resten av veckan fram mot Julafton ser ut.
Jag hoppas ni har en skön Söndag och en mysig advent.




 

Kommentarer

  1. Önskar dig en fin och bra tredje advent också. Här har vi +8 grader just nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. låter som helt underbart att mysa i lugnet å med djuren så där före jul ..ha en bra start på veckan
    klös/ hon i 22an

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen