Vart tog helgen vägen???

Plötsligt är den här........suck.
Den där Måndagen som kändes så avlägsen för ett par dagar sedan.
Det gick alldeles för fort att ta sig hit.
Jag vill inte stiga upp alls idag.
Önskar att någon skulle säga åt mig att ligga kvar i sängen.
Men så bra har jag det inte, inte idag i alla fall.
Så nu har jag gjort mig redo att ge mig iväg.
Ska vara valpvakt hos dottern på förmiddagarna den här veckan.
Sen till helgen och början av nästa vecka ska jag vara både valpvakt och barnvakt.
I fyra dagar. Ingen semester precis.

Det är minsann inte det lättaste att passa ett busigt skällande valpgäng med 6 små som älskar att rymma ur valphagen.
Det blev ändrade planer så jag ska inte ta någon valp själv i alla fall.
Det kanske var lika bra, det är nog lugnast så.
Jag är ganska trött på allt vad valpar heter just nu.
Fast dom är ju söta och gosiga.

Nu ska jag sluta svamla i något slags försök att skjuta upp den här dagen.
På med skorna och ut genom dörren.

Ha en bra dag.
 

Kommentarer

  1. Helgerna rusar iväg, men det gör visst veckorna med. Ha en bra dag du med.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning