Dagens rapport


Började morgonen med en liten promenad i den "krispiga" höstluften.
Har varit ute hos min bror på landet, så det var svägerskan och jag som promenerade.
Fotade med mobilen så resultatet blev lite sisådär.
Men det var ett underbart sätt att börja dagen på.

Sedan bar det iväg in till stan för att uträtta ärenden.
Och naturligtvis hann vi med lite shopping också, innan vi skildes åt.
Jag köpte faktiskt lite julpynt i en liten antikaffär.
Ja, jag vet att det är 3 månader kvar till jul.
Men det var så söta tomtar och rea dessutom.
Kan tyvärr inte fota dom eftersom jag vill slippa packa upp dom innan julen är här på riktigt.
Men hela upplevelsen fyllde mig med längtan efter jul och efter en riktigt snöig vinter.
Vilket påverkade mitt val av dagens middag. 
Så till middag idag ska jag äta det här
Rotmos med fläsklägg, lite stark senap och gurka.
Riktig god mat en vinterdag men nu fick det bli en höstdag.


 
 

Kommentarer

  1. Inte längtar jag till kalla vinter, men din middagsrätt såg riktigt god ut ändå.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen