God kväll på er

Sitter och vilar mig en stund och funderar på lite allt möjligt.
Samtidigt som jag smaskar på lite rostade bondbönor.
Mitt nya favoritgodis just nu.
Dagens middag blev lax med potatis och ärtor och en kall yoghurtsås.
Det är jättegott och väldigt bekvämt att ha till middag.
Nästan inget jobb alls.
 Mitt barnbarn, som är väldigt kreativ, har varit här och undervisat mig i akvarellmålning.
Det var riktigt skoj, även fast jag inte har någon konstnärlig talang över huvud taget.
Vi ska fortsätta med måleriet i morgon.

Något annat roligt som hände idag var att resehandlingarna för vår resa äntligen kom.
Så nu känns det inte så avlägset längre.
Det ska bli så skönt med lite sol och varma vindar.
Och att få upptäcka en ny plats, där man inte varit förut.
Ingen av oss som åker har varit på Cypern tidigare.
Men alla jag känner som varit där har bara haft positiva saker att säga om sin upplevelse.

Nej nu börjar det bli lite mörkt härinne.
Dags att koka sig en kopp te och sätta på både tv och belysning.

Ha en riktigt skön kväll nu.

 

Kommentarer

  1. Alltid gott med fisk på tallriken. Så kul med en resa snart. Själv åker jag till Spanien igen i oktober.
    Kram mamma c

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning