Sömnlös natt har blivit tidig morgon

Ibland drabbas jag av sömnlösa nätter.
Vet inte vad det beror på och ingenting hjälper.
Jag kan bara inte sova, fast jag är trött.
Har haft en sån natt nu, natten som var.
Därför sitter jag vid datorn redan 5.30 på morgonen.
Idag blir det nog inte mycket gjort här.

Igår var jag med dottern och alla valparna på djursjukhuset.
Det var dags för valpbesiktning, vaccinering och chipmärkning.
Tänk att på Lördag är det dags för dom att flytta till sina nya ägare.
Tiden har verkligen gått fort, 8 veckor bara försvann.
                                                         Full fart på valpflocken hos veterinären
Alla valparna fick med beröm godkänt av veterinären.
Så nu är det bara det lite vemodiga avskedet kvar.
Man har ju hunnit fästa sig vid de små busarna.

Jaha, vad ska man göra nu då?
För att få tiden att gå till det ljusnar ute.
Jag tror jag lägger mig på soffan och tittar på nyhetsmorgon ett tag.
Sedan, om nån timme, är det dags för frukost nr 2.
Efter lunch kommer mitt barnbarn hit.
Och sen så har den här dagen också gått.
Förhoppningsvis kan jag somna tidigt ikväll.

Vad helgen kommer att bjuda på har jag ingen aning om.
Men något trevligt hoppas jag.
Ha en trevlig helg nu.



 

Kommentarer

  1. Det är odugligt när man inte kan somna. Ligga och räkna får brukar inte hjälpa. Tänk så snabbt det gått med valparna.Ha en bra fredag nu.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. ja du de där nätterna kommer titt som tätt ..jag går oxå upp å tar en liten frulle å lite surf å sen brukar jag somna efter en stund
    ha en fin helg
    hon i 22an

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning