Vilken vinter vi har

Vaknade tidigt, strax efter 6.
Somnade tidigt igår så det beror på det.
Jag får skylla mig själv.
Regnar för fullt ute just nu, fönstren är helt blöta.
Snö och regn avlöser varandra den här s.k. vintern.

Men vi människor rår inte över vädret, så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det.
Se till att ha ett paraply redo, även vintertid.😜

Jag ska ändå inte gå någonstans idag.
Ska vara hemma och mysa.
Titta på tv, läsa och bara ta det lugnt tänkte jag.
En perfekt Söndag.

Det är ju inte alltid dagarna blir som man tänkt sig.
Men jag har en känsla av att den här dagen blir min alldeles egna mys dag.
För vem skulle ge sig ut i regnet och blåsten och ishalkan för att hälsa på mig?
Inte någon, tror jag.😀

Vad ni än hittar på den här dagen så hoppas jag att det bara är saker som får er att må bra.
Ha en riktigt bra Söndag nu.
Kram💗







Kommentarer

  1. Verkligen en konstig vinter i år i Sverige.
    Ha en skön söndag nu inomhus.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tack Carin. Njut av solen åt mig också. =)
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen