Så trött

Slår man upp ordet trött i ett lexikon hittar man en bild på mig där.

Det var länge sedan jag var så här otroligt trött.
Steg upp 6.30 eftersom jag vill vara pigg när valpen kommer sättande.
Men det är inte därför jag är trött.
Det beror på att jag vaknade mitt i natten av att en 
plog körde omkring utanför.
Och så körde han upp på vår gård för att vända eller något.
Det har inte snöat så jag vet inte vad han höll på med.

Sen tillhör jag dom som har svårt att somna om.
Så jag låg och vred och vände på mig, i vad som kändes som en evighet, innan jag äntligen somnade om igen.

Därför sitter jag här nu och försöker piggna till med hjälp av starkt och hett kaffe.
Får väl se hur det går med det.

Ha det bra nu
Kram


Kommentarer

  1. Hoppas din dag blir bra och att du piggnar till lite mer.
    Det finns inger värre än att vrida och vända sig i sängen och försöka somna om.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Somnade tidigt kvällen efter istället. Men vet att förlorad sömn inte går att ta igen genom att sova mer. Tröttheten sitter i en dag eller två alltid.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning