Halvvägs till Fredag


God morgon, en sen morgon, kl är över 9 redan.
Jag har varit uppe sedan strax efter 7 men haft annat för mig tills nu.
Blev lite senare datahäng idag.

Men nu är jag här.

Igår var jag ute och sprang i olika affärer så gott som hela långa dagen.
Tog tid att hitta present till min bror för det jag tänkt fanns tyvärr inte.
Men lyckades till slut hitta en annan sak som jag tror han kommer att gilla.
Så paketet är inslaget och klart i väntan på födelsedagen.

Tittade in på bokhandeln när jag ändå var i närheten.
Det visade sig att de hade rea på böcker jag velat läsa ett bra tag.
Har letat efter dom på biblioteket också flera gånger.
Men dom är ständigt utlånade och det är många som står på kö för att låna dom.
Så jag blev glad när de var på rea för 99 kr styck nu.
De 2 första fick följa med hem, sedan finns det 3 böcker till i serien som jag får köpa senare.

Handlade en massa mat på vägen hem på Willys.
Så nu dröjer det innan jag behöver fylla på förråden igen......hoppas jag😅 för det var tungt att släpa hem
Mest för att jag hittade så mycket bra mat på affären
Bl.a. hittade jag färdiga rotsaks strips och sötpotatis strips i frysdisken.
Bekvämt att slippa stå och skala rotsaker och göra själv tänkte jag.
Så det köpte jag, en av varje sort.
Passar bra att prova till middagen idag då dotter och barnbarn kommer.
Med hamburgare, sallad och en hamburger dressing
till förståss.

Det blir nog bra tror jag.

Nu skiner solen så härligt där utanför mitt fönster.
Så nu ska jag avsluta här och gå ut i friska luften en stund och njuta av vädret.

Njut av er dag också.
Kram 


Kommentarer

  1. Var hittar du alla roliga bilder du har på din blogg?
    Tittar in varje dag lika nyfiken på vilka bilder du har för dagen.
    Brukar inte lämna kommentarer.
    Men uppskattar din blogg ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Det är alltid trevligt med besökare.
      Jag googlar för att hitta bilder som passar och en del bilder använder jag flera gånger.
      Som stora smileys t.ex.
      Kram

      Radera
  2. Vilken tur att du hittade något till slut till din bror.
    Så bra med färdiga rotfruktsstrips och pomme. Det blir säkert gott till hamburgarna.
    Vi har sol här idag igen och det känns bra.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stripsen var verkligen jättegoda.
      Vad skönt att ni har så soligt och fint. Här är det s.k. var annan dags väder.
      Snö eller regn. Sol ibland. Igår var det plusgrader just nu är det -5.
      Har aldrig varit med om en konstigare vinter.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen