Förskolan var stängd idag.

Så då fick Alex komma till mormor och vara här med mig istället.
Jag undrar hur andra föräldrar, som inte har någon anhörig som kan ställa upp, gör när det är såna här dagar?
Dom blir väl tvungna att ta ledigt.

Jag minns att min dotter fick följa med till mitt jobb ibland när hon var liten.
Men det fungerar ju inte för alla, beror på vad man har för jobb förståss.

Ja jag och Alex har i alla fall haft en hel dag med bus och lek och mycket skratt.
Precis som vanligt.
Det är aldrig några sura miner på den killen, han är  nästan alltid glad.

På e.m. blev han hämtad av sin pappa.
Men då hade han ingen större lust att åka hem.
Jag fick lova att han får komma hit snart igen.💕
Det värmer mormors hjärtat när barnen trivs här.

Men nu har han som sagt var åkt hem, jag har städat undan efter lekarna och är ganska trött.

Nu börjar magen kurra och klockan har passerat 17.
Så nu är det dags att göra någon middag.

Får bli något snabblagat idag.
Pasta och någon sås kanske.
Ha en mysig kväll nu.
Kram


Kommentarer

  1. Vad han har vuxit fina Alex.
    När jag var småbarnsmamma och dagis hade stängt brukade de hänvisa till ett annat dagis. Som tog emot de barn vars föräldrar inte kunde vara hemma. Men det var på 80 talet. Vet inte om det är så nu.
    Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst har han blivit stor Alex, snart 5 1/2.
      Ja nu när du säger det kommer jag ihåg att det var så när dottern var liten också.
      Men jag tror att det var mestadels under sommaren.
      Inte under planeringsdagar.
      Sköt om dig och ha det bra.
      Kram

      Radera
  2. Det är tur att barnen har någon som ställer upp när dagiset har stängt.
    Våra barn gick hos dagmamma innan jag själv blev det ett par år när de var små.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag förstår att de måste ha sina planeringsdagar.
      Men tycker att de kunde turas om de olika avdelningarna/klasserna.
      Så blev det inga problem var barnen ska vara.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen