Nackdelen med att bo i hyreshus

...............är att mitt tak är grannens golv.
Det är vanligt att hyreshus är ganska lyhörda.
Man hör när grannarna spolar vatten, spelar musik,
möblerar om, spikar upp tavlor och mycket mer.


Och man kan ju inte klaga på allt och alla hela tiden.
Dom måste ju få röra sig i sina lägenheter.
Men ibland är det väldigt svårt att inte gnälla och att inte bli sur och arg.
I morse vaknade jag klockan 6 redan av att det lät som om grannen ovanför släpade runt sina möbler.
Rakt ovanför min säng.
Sen kunde jag inte somna om så då steg jag upp.

Det är en kille jag kallar för herr elefant (för mig själv) som bor ovanför.
Han klampar alltid något otroligt både i trappen och på sitt golv som ju är mitt tak.
Dessutom är han överaktiv verkar det som, sitter aldrig stilla, så det klampas på hela tiden han är hemma.

Men han är snäll och trevlig när vi möts så därför har jag aldrig klagat.
Får skylla mig själv alltså.

Så idag har jag en trött dag för att jag blev väckt av herr elefant.


Hoppas ni andra har en bättre Fredag.
Kram

Kommentarer

  1. Låter nästan som min brors gamla granne som fanns i hans hus. Han var också som en elefant i gångsättet. Verkade som han möblerade om stup i kvarten också. Han var en nattmänniska och hördes sent på kvällarna in till natten. Men det var flera grannar som klagade och han har flyttat. Om det var på grund av grannarna eller om han flyttade ändå vet jag inte.
    Ha en bra fredag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja enda tillfällena det är tyst är när han är på jobbet eller sover.
    Kram

    SvaraRadera
  3. köp ett par riktigt luddiga tofflor till herr elefant i julklapp nästa jul

    SvaraRadera
  4. Haha tack för dagens bästa skratt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. du verkar ju inte heller bo i ett vanligt hyreshus med massa lägenheter och trappuppgångar ...så de är kanske inte isolerat så som det är i såna hus ..du slipper ju kännas dig ensam i huset i alla fall..men man tycker ju han kunde vara lite tystare tidigt på morgonen ...men ha vet säkert inte om hur mycket det låter
    min ena kompis bor i en villa som är omgjord till tre lägenheter å i hennes sovrum har de byggt in ena hörnet där går avlopp å vatten till badrummet i lägenheten ovanför ..när hon lagt sig så hör hon när det går på toan där uppe ..plupp plupp låter de när det gör sina behov ....fy attan hahahahah....ljudet fortplantar sig bra i trähus ..du får tänka på de om du har herrbesök någon gång i framtiden hahahah ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset jag bor i är ett stort trähus med 6 lägenheter i 3 våningar.
      Det byggdes i slutet av 1800 talet och är inte så bra isolerat.
      När jag bodde i hyreshus i Stockholm hörde grannen under mig när min katt rullade sin lilla boll över golvet. Så det var lyhört där också.
      Och min mamma fick surströmmingsdoft i sitt badrum när grannen ovanför spolat ner rester från surströmmingsburken i toaletten. Haha
      Så alla hyreshus är nog så att man påverkas av grannarna på olika sätt.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen