Söndag hemma


En skön Söndag morgon här hos oss i Sundsvall.
Solen lyser upp bakom molnen, som förhoppningsvis kommer att försvinna snart.
Det är +3 grader fast det fortfarande är tidig morgon.

Fast det är snö och is kvar på marken lite här och där
fortfarande, märks det att vi är på väg mot våren.
Dagarna blir stadigt ljusare hela tiden och framför allt
så blir de längre.
Det mörknar inte förrän vid middagstid nu.
Som för mig är 17-tiden.

Jag kom hem igår kväll strax före Mellon började.
Så jag hann se den hemma i min egen tv soffa.
Så skönt att vara hemma i mitt eget hem igen.
Direkt efter Mellon somnade jag fast kl bara var 21.30 och sov som en stock hela natten.

Så trött blir man av att passa de här små busfröna
Men det är självklart roligt också med bus och med massor av glada skratt.

Nu är det som sagt var skönt att vara på hemmaplan igen i alla fall.
Ska bara ta det lugnt hela dagen och göra det som faller mig in.
Det blir nog inte så mycket alls, tror jag. Haha

Till middag blir det nog en kylskåpsrensnings middag.

Det brukar jag ha ofta på Söndagar, dels är det bra att få bort veckans alla matrester.
Och dels är det väldigt bekvämt att bara svänga ihop något av resterna man har.
Och lite kul att se vad det blir, ibland blir det en gratäng eller en gryta och ibland kan det bli en soppa eller bara nån skum omelett. Haha
Det får man se när man börjar gå igenom resterna.

Nu har min väggklocka passerat 8.30
Jag ska fortsätta den här morgonen med min vanliga kaffekopp nr 2.
Ha en skön Söndag nu alla bloggisar.

Kram

Kommentarer

  1. Det tar på krafterna att ta hand om små gulliga busfrön, både tvåbenta och fyrbenta.
    Det är bra med kylskåpsrens så inget går till spillo.
    Ha en skön och härlig söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Javisst blir man trött efter barn och valp passning.
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning