Härligt med lite sol

Det var en solig och fin dag här idag.
+-0 i skuggan och ett par plusgrader i solen.
Jag tog en promenad ner till biblioteket.
Lite svårt att ta sig fram till fots när trottoarerna är täckta av is.
Ser inte så roligt ut, eller hur? Inte så säkert heller.
Gatukontoret verkar ha missat att fotgängare också behöver kunna ta sig fram.

Förutom all is överallt så var det en skön promenad i det härliga solskenet.
Fler såna här dagar skulle hjälpa till att hålla humöret uppe tills vintern äntligen lämnar över till våren.

Kom hem med en bok av en författare jag aldrig läst något av förut.

Kul att prova något nytt ibland, är lite less på att läsa deckare just nu.
Omväxling förnöjer heter det ju.
Så nu blir det en bok om Brittanien för 2000 år sen.
Hoppas den visar sig vara bra.
Det återstår att se.

Ha en bra kväll.
Kram





Kommentarer

  1. Härligt med lite sol.
    Jag gör som du, varierar de olika genrer jag läser.
    Man kan inte bara läsa samma jämt det blir tjatigt.

    SvaraRadera
  2. Ja jag instämmer. Är också en allätare när det gäller böcker och musik.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt och härligt med solen.
    Här läses det som fås nu för tiden eller byts mot andra böcker. Har inte köpt en bok sedan vi flyttade. Utan fått eller bytt till mig, så då blir det en salig blandning som kan vara kul.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir ju verkligen omväxling då. =)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning