En gråmulen Lördag

.........är det här idag.
Det kanske blir som igår då det blev soligt och fint från lunchtid och resten av dagen.

Jag har tvättstugan bokad hela dagen.
Inte för att jag har extra mycket tvätt.
Utan för att det tar sån tid att få allt torrt att man måste boka en extra tid enbart för det.
Vi har, utan framgång, försökt få hyresvärden att sätta in ett nytt torkskåp.

Bara det blir sommar kan man hänga tvätt ute på torkvindan.
Där torkar det fort och det doftar så gott om tvätten sen den hängt ute.

Min hjälpreda i tvättstugan är den här
Min extra stora kaffekopp, som det får plats dubbla mängden kaffe i, 2 koppar på en gång.

Det här hemmet drivs på/av kaffe.😉

Hur tillbringar ni er Lördag?
Med något roligare än tvättstugan hoppas jag.

Här hänger regnet i luften nu.
Jag ska fylla på min kaffekopp nu och gå ut till tvättstugan igen.

Ha en trevlig helg!
Kram


Kommentarer

  1. här fixas det med mat som ska förvällas å frysas in å när det var gjort hade jag tänkt städa och rensa kläder ...men luften gick ur ..phuu så nu får det bli en stund ovanpå sägen å kolla tv eller något på datorn tills lusten att fixa eller ut å gå en vända hittar till mig..tvätta är inge roligt alls men ett måste ju å skönt när det är gjort :-) hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att ha tvätten avklarad.
      Idag blir det bara avkoppling.
      Ha det fint du också.
      Kram

      Radera
  2. Ja här tvättas det också, puh! Tycker jag inte gör annat :) Men sen ska jag bara ta det lugnt, det blåser som tusan ute och regnar...
    Snygg kaffekopp också!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Titti. Jag gillar också min kopp och det finns ett fat till smörgåsar till.
      Här blev det både regn och snö på Lördagen.
      Men idag skiner solen trots att det fortfarande blåser så det viner i ventilerna.
      Kram

      Radera
  3. Min tvätt hänger kvar fortfarande sedan igår. Den var för fuktig när vi kom hem igår.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick tvätten torr till slut. Men det tog sin lilla tid.
      Roligare saker kan man syssla med på en Lördag.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning