Fick ett oväntat paket

Jaha då är det Lördag igen.
Dagarna går så fort så man tycker att det nyss var helg och nu är det helg igen.

Igår var jag och hämtade de nya nycklarna.

Tre helt vanliga nycklar som jag inte förstår varför de ska byta till.

När jag kom hem stod min garderobsdörr på vid gavel och en del av kläderna hängde utanför.
Syntes att någon rotat runt bland mina kläder.
Det kändes lite obehagligt......tills jag fick syn på vem som var den skyldiga.
Yama hade öppnat dörren, hoppat in och bäddat åt sig bland mina kläder.😂😂😂
Hon uppskattade inte att jag kom och körde ut henne
från det nya sovstället.

Det var inte det enda tokiga som hände igår.
Jag hade beställt kläder från en katalog, Bon Prix.
Ett par leggings och en top med trekvarts ärm och ett fint uggletryck på.
Fick det jag beställt igår men ändå inte, för det var helt andra kläder som låg i paketet.😮

Ett helt oväntat paket fick jag i alla fall oväntat innehåll!!!!
Ett par svarta strumpbyxor och en helt annan tröja.
Som tur är kunde jag ha den här tröjan men det var ju inte den jag hade tänkt mig.
Började undersöka saken lite närmare.
Det visade sig att min katalog bara gällde t.o.m. dec.
Så de artikelnr jag fyllt i blev till helt andra varor.
Vad klantigt av mig!!! Men tur i alla fall att jag kunde ha de varor jag fick.
Vilka saker jag kan ställa till med ibland, kan inte annat än skratta åt det.

Resten av kvällen satt jag framför tv;n och slöade.
Det märktes att det var Alla hjärtans dag.
Till och med på nyheterna visade dom hur det firades på olika platser i landet.

Tänk att det har blivit så stort, något som för oss i min generation känns lite fånigt tror jag.
Men kärlek är aldrig fel så jag ska inte gnälla.
Mer kärlek är precis vad världen behöver.

Men det var igår och nu är det en ny dag.
Det har kommit lite mer snö under natten.
Och det ser rätt så grått ut på himlen.
Ett tunt snölager ovanpå isen som redan fanns överallt, det gör det lite svårt att ta sig ut utan broddar.
Och det är inte skönt att gå på promenad med broddar på skorna.

Alltså blir det här en innedag.

Ska väl titta på skidtävlingarna på tv idag också.
Har halva boken kvar att läsa om andan faller på.
Det var en riktigt bra bok faktiskt, som jag lånade sist, av en ny författare.
Sen ikväll blir det glass och frukt till Mellon.

Så en helt ok Lördag alltså.
Ha en riktigt fin Lördag ni också.
Kram


Kommentarer

  1. Kärlek ska spridas varje dag tycker jag med.
    Konstigt att de har samma artikelnummer på olika varor. Måste bli många fel. Inte bara du som tror att katalogen gäller längre.
    Ha en myslördag med både tv-tittande och kanske bokläsning.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom varorna jag ville ha finns tydligen inte längre.
      Annars hade jag skickat tillbaka de jag fick och lagt en ny beställning.
      Så det verkar som om dom har varorna i katalogen i lager bara i några månader.
      Sen blir det nytt allting. Men nu har jag u lärt mig att man ska beställa från deras sida på nätet för att vara på den säkra sidan.
      Kram

      Radera
  2. kanske för många nycklar på vift ..någon som tappat ...så därför de måste byta...mysko med paketet ..tur de var sånt du gillade då :-) ...hade fint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vem vet. Det verkar lite konstigt i alla fall eftersom vi de senaste 13 åren fått en enda ny hyresgäst. Han har bott här lite över 1 år nu.
      Javisst hade jag tur att det var sånt jag gillade i paketet.
      Speciellt när det var jag som gjort ett misstag, inte dom.
      Svårt att klaga då.
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning