Stressig men bra dag

Gårdagen började med att svägerskan kom förbi och hämtade mig före lunch.
Vi åkte till det största av våra köpcentrum, Birsta.

Sen sprang vi runt i varenda affär, kändes det som.
Svägerskan ska börja på vattengympa och ville köpa en ny baddräkt till det. 
Det var inte det lättaste att hitta någon hon ville ha.
Vi hann med en lätt lunch på  Waynes också.

På hemvägen stannade vi till på Willys och handlade.
Där var det extra mycket folk och först då insåg jag att det är ju påsk nästa vecka.
Förstod det när man såg affärsdekorationen och mängden sillburkar folk köpte.
Som tur var gick det fort igenom kassan när vi var klara.
För nu började klockan närma sig tiden när jag måste vara hemma.
Hann hem och packa upp matkassarna innan Fanny kom,  Alex skulle också ha kommit men det blev ändrade planer.

När hon kom blev det lite mellis och mycket prat om hennes skoldag.
Vid 16,45 stack hon iväg till sin karateträning.
Då slängde jag mig över grytorna här.
Så när både hon och hennes mamma kom tillbaka vid 18-tiden stod middagen på bordet.
Det blev kyckling och potatisgratäng.


Jordgubbar och vispgrädde till efterrätt. 


Jordgubbarna var stora och saftigt söta, spanska förståss så här års. 

När jag var ensam igen ett par timmar senare var jag lika trött som vanligt efter en fullspäckad dag.
Men väldigt nöjd med dagen ändå.

Kommentarer

  1. Det går i 180 hos dig i veckorna 😉. Skönt att få pusta ut på kvällen.
    Ha en bra torsdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen