Jag är dotterns egna Mary Poppins


Igår var "Mary Poppins" inkallad till hushållstjänst igen. Dvs passa minstingen hemma hos dom hela dagen. Minstingen är inte så liten längre egentligen.
Fyller ju 5 till hösten.

Hade lovat att vara där vid 9-tiden. Så jag gav mig iväg hemifrån strax efter 8 på morgonen.
Här blåste det och var minusgrader. Så det var lättvikts täckjackan, vantar och halsduk som gällde.

Sen sprang dagen som vanligt snabbt förbi. 
Med massa bus och lek precis som vanligt.
De stora barnen kom hem efter skolan. Hjälpte till med lite läxläsning. Lagade middag till barnen så dottern skulle slippa det. När jag ändå var där.
Hade redan förberett min middag hemma. Väldigt enkelt. Plockade fram en matlåda från frysen innan jag stack iväg. Som fått stå i kylen och tina under dagen. Bara värma i mikron sen, bekvämt.

När dottern skjutsade mig hem var klockan redan 19.
Det blev en lång dag. Skönt att komma hem till sitt eget då. 

Sen vilade jag mig resten av kvällen.
Måste ju ladda batterierna inför morgondagen.

Onsdag, vad händer då? Ja, den som lever får se. Barnen kommer i alla fall hit på e.m.





Kommentarer

  1. Full rulle från morgon till kväll. Ja, då behöver man ladda upp batterierna.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning