Återhämtning

Igår sa min kropp att nu är det dags att ta det lite lugnt ett tag.
Dags för återhämtning innan den nya veckan startar.

Jag har hjälpt min dotter med barnbarnen ganska mycket sista tiden.
Och även om det är roligt blir jag självklart trött.
Men vissa perioder behöver dom min hjälp lite mer, beroende på hur deras arbetsscheman ser ut.
Självklart ställer jag upp när det behövs.
Det blir 2 dagar med barnen veckan som kommer också.

Så Söndagen ägnades bara åt att göra absolut inget alls. Inget som krävde någon speciell ansträngning av mig i alla fall.


Jag läste, tittade på Netflix, pratade bort en lång stund i telefonen med svägerskan.
Lyssnade på musik, löste lite korsord osv.

En helt underbart skön och avkopplande Söndag.
Precis vad min kropp behövde just nu.

Ute regnade det och var kallt.
Samma gråväder som vi haft hela helgen här.
Typiskt aprilväder, sol och varmt en dag sedan snö en dag och regn i tre.

Så länge det inte kommer drivor av snö är vädret helt ok för mig.
Då är det fortfarande vår i min skalle. Haha

Och är det tråk väder kan man ju passa på att vila lite till.



Kommentarer

  1. Du undrade om jag bor i Sundsvall
    Inte nu men för några år sedan
    I Sallyhill
    Har fortfarande vänner där som jag besöker ibland

    SvaraRadera
  2. Toppen när man kan ha en sådan dag.
    Här har vi skitväder idag med. Mulet och gråkallt.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning