Är det inte Söndag längre?



Ja, det kan man verkligen undra när det redan blivit Måndag.

Vad har jag gjort Lördag och Söndag?
Förutom allt det vanliga har jag påskpysslat lite.
Plockat fram det påskpynt jag har, inte så mycket.


Bara några små saker som gör att det blir lite påsk känsla här hemma.

Jag var iväg och köpte påskägg till alla barnbarnen också. Och saker att fylla dem med förståss.
Det blev lite olika fyllningar i äggen. 
Äldsta barnbarnet vill bara ha godis i sitt, mellersta äter inte godis alls, så i hennes ägg blev det lite naturgodis och ett litet halsband. Yngsta äter bara choklad. Så i hans ägg blev det choklad och en liten leksak som man skjuter skumgummi pilar med.
Och så får de stora barnen en liten slant i sina ägg.

Söndagen var jag hos dottern och barnbarnen.
Vi satt ute och njöt av solen och tittade på när Fanny och Alex hoppade studsmatta.
Svårt att fota när dom studsar upp och ner hela tiden
Men jag lyckades få en bild när de svävar i luften
Här är dom på väg att landa, men en bit upp i luften.

Fanny sålde Majblommor (i år igen) så självklart köpte jag en av varje sort.
Tyckte blommorna såg lite bleka ut i år.
Fanny är glad att få sälja för det är stor konkurrens.
Lillebror hjälper gärna till med Majblommorna.


Ja det var så min helg trollades bort så snabbt.
Påskpyssel och besök hos familjen.

Nu är det en ny vecka och nya möjligheter.

Kommentarer

  1. Rolig bild med barnen uppe i luften. Jag ska också plocka fram mitt påskris och lite annat. Skärtorsdag den här veckan ju.

    SvaraRadera
  2. Har inget påskpynt och inte påskris och fjädrar. Mina katter skulle aldrig lämna det ifred. Köpte majblomma idag utanför affären. Håller med om att de kändes lite bleka i år. Kram Ewelina

    SvaraRadera
  3. Inget påskpynt här heller. Hade inga kontanter på mig när en flicka ville sälja en majblomma till mig i Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning