En dag att glömma bort

Torsdagen blev något så ovanligt som en totalt händelselös dag.
Jag rullade tummarna mest hela dagen.
Inte intressant på någon nivå.
Lika intressant som myrornas krig på tv när programmen är slut.

Så blev jag för ett ögonblick inspirerad att prova fjolårets baddräkt.
Det var solskenet utanför som förledde mig.
Det var en lika nedslående syn som vanligt.
Men det är så det är när man är en rund liten tant på snart 60 år.

Stirrade en stund på bakgrejerna och funderade på att baka något.
Men kände ingen lust att baka ändå.

Ja i den stilen fortsatte resten av dagen.
På kvällen somnade jag framför tv:n.
Vaknade med nackspärr och förflyttade mig till sängen.
Och så slutade denna inte så händelserika dag.

Nu hoppas jag att Fredagen blir bättre.
Torsdagen är arkiverad i mappen: Dagar att glömma bort.

Kommentarer

  1. Inspirationslös kan man bli ibland. Hoppas det händer något idag då 😊. Kram Carin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

Måndagsbloggen