Behöver hjälp

Jag är så trött på blomflugor, eller sorgmyggor som de väl egentligen heter.

Har kämpat mot dessa flygfän i en evighet.
Försökt med olika knep, som inte fungerat alls.
Som att vattna med nikotinvatten, att spruta rök på blommorna m.m.
Köpte bekämpningsmedel som inte heller fungerat.
I form av pinnar man stoppade ner i jorden. 
Just nu försöker jag med att låta blommorna torka till bristningsgränsen.
Så att flugorna ska dö när de inte har nån fukt att fortplanta sig i.
Finns det någon som läser det här som kan ha ett tips på vad jag kan göra?
Tar tacksamt emot det i så fall.


Kommentarer

  1. koka vatten och häll i avloppen ibland är det i smutsiga avloppsledningar som de förökar sig

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här finns inte vid avloppen. De finns bara i vissa av blomkrukorna. Har googlat och frågat på blomsteraffären. De säger
      att de trivs i fuktig jord. Där lägger de ägg. Larverna som kläcks äter på blommornas rötter.

      Radera
  2. Tändstickor som man stoppar ner i jorden, har jag hört.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det första jag provade och det gav ingen effekt alls.
      Tror du att din blomster make kan ha några tips?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen rolig syn

Äntligen Fredag

En liten varning